Latest Updates (^____^)...

Recent Post no Thumbnail by Bina Blog

Salam Semua...

Apa khabar blog saya hari ini? Kawan-kawan yang ada blog dan yang tak ada di luar sana pun apa khabar ye hari ini. Saya sihat sihat saja. Baru saja breakfast air milo saja. Tadi mulanya nak pergi beli nasi lemak tapi disebabkan ada kerja yang perlu diselesaikan terlebih dahulu maka niat itu saya tangguhkan. Tengok-tengok sudah pukul 10 jadi saya mengambil keputusan untuk makan tengahari saja nanti.

Hari ini saya ingin bercerita tentang sesuatu... Maaf dipinta kalau ada yang sudah bosan dengan apa yang ingin saya kongsikan... Maklumlah hanya ini yang saya tahu nak buat. Makanya asyik-asyik benda atau perkara yang sama sajalah yang saya dapat kongsikan.

Ini adalah faux cake yang saya telah buat baru-baru ini. Pada hari selasa yang lepas seorang kenalan telah datang untuk mengambil tempahannya. Kala itu saya sedang agak sibuk di pejabat dan Pegawai Atasan saya juga ada. Tidak dapat lah saya hendak melayannya sebaik mungkin dan agak kelam-kabut sewaktu hendak menyerahkan tempahannya sehinggakan saya terlupa hendak mengambil gambar terlebih dahulu untuk dikongsikan bersama rakan-rakan di sini.

Ini saja gambar yang ada dalam simpanan saya. Sudi-sudikan lah melihat hasil kerastangan saya ini. AWAS tidak boleh dimakan!

Seperti yang pernah saya ceritakan tempohari, saya memang amat gembira dan teruja setiap kali membuat kek perhiasan ini. Ianya bagaikan memberi satu kepuasan apabila setiap kek yang saya hasilkan menjadi seperti yang saya mahukan. Komen dari pembeli juga amat dialu-alukan. Seperti kenalan saya itu senang berurusan dengannya dan mana-mana yang dia tidak gemar akan dimaklumkan kepada saya terlebih dahulu. Contohnya dia akan memesan begini "Nanti buatkan Akak kek pink 2, coklat 2, purple 2, hijau 2. Kuning Akak tak nak. Lepas tu gunakan bunga yang kecil-kecil dan elakkan manik berwarna gold". Jadinya sewaktu membuat tempahannya saya akan cuba sedaya upaya pastikan mengikut apa yang dia mahukan.

Untuk makluman semua kek yang saya buat ini semuanya berharga RM15 sepotong. Kalau ada yang teringin untuk memilikinya untuk dijadikan perhiasan di rumah masing-masing bolehlah menghantar pertanyaan atau tempahan kepada saya melalui emel coco_irdanish@yahoo.com InsyaAllah setiap pertanyaan dan tempahan akan saya layan dan jawab satu persatu.

Sekian, dari saya buat kali ini. Semoga kita berjumpa lagik di lain waktu dan ketika.

Salam...

Kawan, sini datang baca n3 me hari ni... Macam ner? Cukup bersopan santun tak n3 me nih?

2 comments: